A kék és fehér szín dominálja a köralakú emblémát, de sokan tudják, miért.
A BMW története 1913-ban kezdődött, amikor is egy bizonyos Karl Rapp megalapította a repülőgépmotorok gyártásával foglalkozó Rapp Motorenwerkét. Négy évvel később aztán Bayerische Motoren Werkére, vagyis BMW-re változott a cégnév, és ekkor tűnt fel először a vállalat kisebb változtatásokkal a mai napig használt logója.
Az eredeti Rapp logóhoz hasonlóan köralakú embléma négy részre osztott kék és fehér színű belseje a legenda szerint azért lett ilyen, mert az egy kék ég előtt forgó repülőgép propellert ábrázol, és így utal a vállalat eredetére. Ennek a legendának az alapját egy 1929-ben megjelent plakát adta, melyben a BMW logót egy repülőgép propellerére stilizálták.
Az elsőként 12 évvel korábban megrajzolt logó alkotóját részben talán a propeller is ihlethette, azonban a belső negyedek kék és fehér színeit más indokolja. Ezeket a színeket ugyanis Bajorország zászlójáról emelték át a ma már világszerte széles körben ismert emblémára. Mégpedig fordított sorrendben, mert nemzeti szimbólumot tilos volt használni kereskedelmi márkajelzésben.
Az utakon elsőként 1923-ban bukkant fel a bajor színekben pompázó logó, a BMW első motorkerékpárján, az R32-n. A gyártó 1928 óta képviselteti magát az autóiparban, a vállalat ugyanis ekkor vásárolta meg az eisenachi autógyárat, az első BMW-logós autó pedig az Austin licenc alapján gyártott BMW 3/15 volt. A cég első teljesen saját fejlesztésű személyautója az 1932-ben debütált BMW 3/20 volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.