Autó hvg.hu 2018. szeptember. 10. 09:11

Beütött az új kibocsátási szabvány: 50 féle autót hiába is rendelnénk itthon

Szeptember elsejétől amelyik autótípusnak nincs meg az új, európai emmissziós tanúsítványa, azt nem lehet forgalmazni.

Egyik napról a másikra megtizedelődött az új személyautók kínálata Magyarországon. Néhány modell teljesen eltűnt a piacról, míg más népszerű autókból csak néhány változatot rendelhetnek meg jelenleg a vevők – írja a Vezess.

Az ok egyszerű: a három éve a világ járműiparát felforgató dízelbotrány egyik következményeként új, a korábbinál szigorúbb fogyasztás-mérési vizsgálatokon kell átesni minden egyes márka minden egyes járművének, csakhogy az új WLTP-szabvány teljesítéséről egyelőre nincs minden autónak típusbizonyítványa. Márpedig amelyiknek még hiányzik a papír, és ameddig hiányzik, azt szeptember 1-től ki kell venni a kínálatból.

Tizenhat márka képviselői válaszoltak a lap kérdésére, hogy érintettek-e valamilyen modellel, amelynek nincs meg az új tipusbizonyítványa.

A Volkwagen-konszernnél minden márka érintett valamilyen módon: Seat, Skoda, VW, Audi legalább 15 féle variációja kiesett egy időre, a BMW-nél körülbelül 10 féle variáns, a Fordnál is vannak csúszások. Az Opel, Peugeot, Cirtennél minden típusnak megvan a jóváhagyása. A Renault/Dacia, Toyota/Lexus, Mazda, Hyundai szintén rendben van.

A Mercedes/Smart, a Suzuki és a Nissan importőre még nem válaszolt.

Mostantól új szabályok szerint kell az autók fogyasztását tesztelni

A korábbinál jóval szigorúbb emissziós teszten átesett új járműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.