Az Opelnél „úgy döntöttek”, nem vesznek részt az egy hónap múlva esedékes Párizsi Autószalonon.
"Meghoztuk a döntést, a nagy autószalonok helyett, inkább nagyobb hangsúlyt fektetünk a saját eseményeinkre a termékbemutatókhoz" – mondta az Opel/Vauxhall szóvivője az Automotive News Europe-nak. Az immár a PSA Group tulajdonában lévő német márka tehát kihagyja a világ egyik legnagyobb autókiállítását, a hazai pályán lévő Peugeot és Citroen márkák még nem.
Érdekesnek ígérkezik mindezek fényében az idei francia szalon, mert az európai értékesítés közel 40 százalékát kitevő autógyártók hiányoznak majd a rendezvényről.
Nem lesz ott a Volkswagen márka, a Ford, a Nissan, a Fiat Chrysler Automobiles (Fiat és a Jeep), továbbá a Volvo, a Mitsubishi és a Mazda. A luxusmárkák, a Bentley, az Aston Martin, a Rolls-Royce és a McLaren szintén nem lesznek Párizsban.
Az ilyen klasszikus nagy szalonok már egy ideje változóban vannak, a hatalmas költségeik mellett nem feltétlenül éri meg már ezeken részt venni. A versenyhelyzet is erősebb, a profit is alacsonyabb mostanság, és a hagyományos show-k mellé beléptek versenyhelyzetet teremtve olyan interaktív eseményekkel, mint például a Goodwood Festival of Speed vagy a technológiai bemutatók, mint a CES Las Vegasban.
"Változnak az idők" - Az autókiállításokról is eltűnnek a hoszteszlányok
Az F1 rajtrácslányai után, nagyon úgy tűnik, az autószalonokon szintén évtizedes múlttal rendelkező színpadi modellek is eltűnhetnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.