Autó hvg.hu 2018. szeptember. 08. 08:37

Adott egy 28 millió dolláros löketet a General Motors az akkumulátorainak

Az elektromos autók legfontosabb egységének innovációján most nem lehet spórolni.

28 millió dollárt költ akkumulátorok fejlesztésére a General Motors. A beruházást a GM Warrenben lévő technológiai központjára költi, amely a gyártó elektromos autóinak fejlesztését végi. Ezt az egységet még 2009-ben nyitották, és azóta is folyamatosan egyre több pénzt fordítanak rá. 2013-ban 20 millió dollárt költött rá az amerikai autógyártó, majd 2017-ben ezt kibővítette újabb 6 millió dollárral.

Ennek a technológiai központnak van a legfontosabb szerepe abban a projektben, amely szerint a gyártó 20 különböző elektromos autóval kíván rendelkezni 2023-ra.

A GM bejelentette azt is, hogy a jövőben nem csak Dél-Koreából, az LG-től származó akkumulátorokat használ majd Chevrolet Bolt nevű elektromos autóiban, hanem amerikai gyártásúakat is. A Chevrolet Bolt a márka jelenlegi középkategóriás elektromos autója igen sikeres, és ez jelent volna meg Opel Ampera-e néven itt Európában is, csak közben az Opelt felvásárolta a francia Peugeot-Citroen konszern, ennek kapcsán pedig ez a modell lényegében kikerült az európai kínálatból.

A General Motors mindeközben nagyban dolgozik egy olyan, 300 kilométer hatótávú elektromos járművön is, amelynek a feltöltése nagyjából 10 percet venne igénybe.

Ezt is megértük, a Volkswagen fizeti az elektromos Chevrolet reklámját

Mondhatjuk, hogy meglehetősen ironikus időket élnek át az autógyártók manapság.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Medvegy Gábor 2024. november. 30. 15:00

Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak

Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.