Van, amikor egy visszavonulás taktikusabb, mint elvérezni a csatamezőn.
Nem titok, hogy minden autógyártó számára Kína alapvetően a legfontosabb piac. A távol-keleti ország jellegzetes igénye azonban a hosszított tengelytávú autóké, bármilyen modellről is legyen szó. A nagy prémium márkák a BMW, Mercedes, de a többiek is, mint a Skoda, kifejezetten ilyen modelleket készítenek oda.
Azonban egy olyan márka, mint a Suzuki, amely nem rendelkezik ilyenekkel, kényszerű helyzetbe kerül. A válaszuk talán meglepő, de nem terméket fejlesztenek, hanem kivonulnak. Így döntött a Suzuki, amely egyébként az egyik legkorábbi saját üzemmel jelenlévő gyártó volt ezen a hatalmas piacon.
A Suzuki letaszította a trónról a BMW-t
A legfrissebb adatok szerint már nem a bajor vállalat a világ legnyereségesebb autógyártója.
25 évvel ezelőtt mutatták be a Suzuki Altót Kínában, ám azóta számtalan változáson ment keresztül ez a piac. A jelenlegi fogyasztói igények miatt a japánok úgy döntöttek, hogy átadják vállalatuk 50 százalékának tulajdonlását a helyi partnerüknek, a Csangan Automobilnak. Mivel Kínában a vállalatok 50%-ban kötelezően helyi tulajdonban vannak, így lényegében a Suzuki tulajdona megszűnik.
A kivonulás ellenére persze még kaphatóak lesznek Suzuki emblémával ellátott autók egy darabig itt is. Fontos megjegyezni azt, hogy abban a szegmensben, amelyben a Suzuki szerepelt – az olcsó, városi, kis autók között – már a helyi gyártók viszik a piacot Kínában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.