A japán gyártó legdrágább modellje az ígéretek szerint mind a hétköznapokban, mind a versenypályán a korábbiaknál jobb vezetési élményt biztosít.
A Honda az 1990 és 2005 között gyártott és többek közt Ayrton Senna segítségével fejlesztett első generációs NSX után 2016-ban dobta piacra a második generációs kiadást. Azóta csak két év telt el, de a cég máris elérkezettnek látta az időt a típus modernizálására. Ilyen lett a 2019-es modellévű új NSX:
A külcsín csak minimális mértékben változott, így például elérhetővé vált az új, gyöngyháznarancs (Thermal Orange Pearlescent) fényezés és ugyanilyen színt kaptak a feláras karbon-kerámia tárcsákhoz társított féknyergek is. Ezen túlmenően a hűtőrács krómozott kerete is a karosszéria színére fényezett, míg a lökhárítókba süllyesztett rácsok ragyogó fekete bevonatot kaptak. Belül újdonság a vörös bőrkárpitozás, illetve az indigókék Alcantara és bőr bevonat kombinációja.
A hibridhajtású szupersportautó fejlesztésekor úgy próbáltak meg javítani a dinamikán, hogy emellett megőrizzék a hétköznapi használhatóságot. A Honda ezért az 2019-es NSX-et olyan első és hátsó stabilizátorrúddal szerelte föl, amelynek 26, illetve 19 százalékkal növelte a merevségét, valamint változtatott a hátsó kerékagyak, illetve lengőkarok perselyezésén is. Az új, merevebb alkatrészek révén a vezető még pontosabb visszajelzéseket kap az útról.
Emellett a mérnökök tovább tökéletesítették a Sport Hybrid SH-AWD hajtáslánc, az elektromotoros szervokormány, valamint a menetstabilizáló (VSA – Vehicle Stability Assist) elektronikus vezérlőrendszerét, ezenkívül pedig az autó aktív lengéscsillapítóin is finomítottak. Immáron továbbfejlesztett befecskendezők dolgoznak az autóban, kiegészítve egy új részecskeszűrővel, illetve a feltöltő hatékonyabb hőleadását biztosító megoldásokkal, ezek eredményeként az NSX teljesíti az Euro 6d-TEMP szigorú környezetvédelmi előírásait.
A 3,5 literes V6-os motor és az elektromos hajtás összteljesítménye változatlanul 581 lóerő, melyhez 645 Nm-es nyomaték társul. A kilencsebességes duplakuplungos automataváltós sportkocsi 2,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 307 km/h.
Az NSX új Continental SportContact 6 abroncsokat kapott, és összességében spontánabbá váltak a gázreakciók, illetve még pontosabb visszajelzések segítik a sofőrt gyorsítás, kanyarodás és fékezés közben, legyen szó száraz vagy nedves aszfaltról. A változtatásoknak köszönhetően az új modell 2 másodperccel jobb köridőre képes a legendás szuzukai versenypályán.
A 2019-es Honda NSX értékesítése máris megkezdődött, az első példányok 2018 év végén érkeznek meg a kijelölt márkakereskedésekbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.