Autókat hív vissza javításra a BMW a Dél-Koreában bekövetkezett tűzesetek miatt.
Dél-Koreában január és július között számos BMW személygépkocsi motorja fogott tüzet, ami miatt az illetékes hatóságok vizsgálatot indítottak az autógyár helyi érdekeltségénél.
A BMW Group hétfőn bejelentette, hogy a tűzesetek miatt 42 modellből 106 ezer járművet hív vissza szervizekbe Dél-Koreában a kipufogógázt visszavezető rendszer ellenőrzésére, illetve javítására.
A BMW bejelentette: a problémáról már 2016-ban tudomást szereztek, de csak az idén júniusban sikerült annak pontos okát beazonosítaniuk. "A kiváltó ok kizárólag hardver természetű, semmi köze nincsen a motorvezérlő szoftverhez. Nem Korea-specifikus problémáról van szó, hasonló incidensek máshol is előfordultak már" – közölte Johann Ebenbichler, a BMW Group minőségbiztosítási alelnöke. Elmondta, hogy a motorok begyulladását a kipufogógáz-visszavezető rendszer (exhaust gas recirculation, EGR) hűtőegységénél fellépő szivárgás okozta.
Az EGR egység által okozott hasonló incidensek aránya a BMW dízelautóinál átlagosan 0,12 százalék globálisan és 0,10 százalék Dél-Koreában – mutatott rá abszolút számok és időperiódus megadása nélkül Johann Ebenbichler. A konszern minőségbiztosítási alelnöke ugyanakkor nem adott magyarázatot arra, hogy miért csak Dél-Koreában történtek a motorok kigyulladásával járó incidensek az idén, és máshol nem. Jelezte ugyanakkor, hogy keresik ennek a jelenségnek az okát. Az EGR és a motorvezérlő szoftver tekintetében ugyanis a BMW műszakilag teljesen megegyező járműveket értékesít Dél-Koreában és Európában.
A Reuters hírügynökség beszámolója szerint az idén 27 motorgyulladásos incidens történt Dél-Koreában, többségében a BMW 250d modelljeinél. A dél-koreai Yohnap hírügynökség 32 ilyen esetről számolt be.
A kiégett BMW kocsikról a közösségi médiában terjesztett fotók és videók oda vezettek, hogy Dél-Koreában már számos parkolóba be sem engedik a BMW autókat, illetve az utakon más autósok igyekeznek elkerülni őket. Johann Ebenbichler minőségbiztosítási alelnök erre reagálva hangsúlyozta, hogy az EGR rendszer által okozott tűz csak huzamos ideig és nagy sebességgel hajtott járművekkel fordulhat elő. "Semmiképpen nem következhet be parkoló járműveknél" – szögezte le.
A BMW Group helyi érdekeltsége, a BMW Korea nyilvánosan bocsánatot kért a tűzesetekért. "Őszintén elnézést kérünk az elmúlt időkben bekövetkezett tűzesetekért és mindazért az aggodalomért, amit ezzel az autók tulajdonosainak és az illetékes hatóságoknak okoztunk" – jelentette ki Kim Hyo-joon, a BMW Korea elnöke egy hétfői sajtókonferencián.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.