A zuffenhauseni gyártó négy év után felfrissítette népszerű kompakt divatterepjáróját.
A Porsche 2014-ben leplezte le a nagyméretű SUV-ok piacán versenyző Cayenne kisebb testvérmodelljét, a Macant. A vállalat lipcsei gyárában azóta már több mint 350 ezer ilyen sportos divatterepjáró készült, most pedig 4 év eltelte után a Porsche elérkezettnek látta az időt az ilyenkor szokásos félidei ráncfelvarrásnak. Ilyen lett a Macan a facelift után:
Kívülről elsősorban az új első légbeömlőkről, az immár szériában járó új LED-es fényszóróról, illetve a karosszéria teljesen széltében elnyújtózó hátsólámpáról lehet felismerni a módosított modellt. No és persze a négy új színről, melyek a következő fantázianeveket kapták: Miami Blue, Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic és Crayon.
A korábbinál semlegesebb viselkedéssel kecsegtető Macan új 20 és 21 colos könnyűfémfelniket kapott, melyekre az eddigieknél jobb tapadású sportgumik kerülnek. Belül újdonság a 11 colos központi érintőkijelző, az áttervezett és áthelyezett szellőzőrostélyok, a légminőséget javító ionizátor, az új opciós GT sportkormány, illetve az immár fűthető első szélvédő.
Említést érdemel továbbá a dugóban is üzemképes adaptív tempomat, a mostantól alapáras Connect Plus modul, illetve a Here Cloud neveztű felhőalapú közlekedési információs szolgáltatás.
A forgalmazás kezdetekor három benzinmotor érhető el a kínálatban. A négyhengeres alapmotort a WLTP szabvány miatt átdolgozták, kapott egy Otto-részecskeszűrőt és mostantól 7 lóerővel gyengébb, vagyis "csak" 245 lóerős teljesítményt ad le. A háromliteres turbós V6-os motor 354 lóerős, a 2,9 literes biturbó V6-os egység pedig 440 lóerőt szabadít rá a kerekekre.
Dízel nincs a kínálatban, és egyelőre nem tudni, hogy a későbbiekben érkezik-e. Ha igen, akkor a dízel Macan körülbelül 300 lóerős lesz. Az új Macan németországi alapára 58 ezer euró (19 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.