A Mercedes-Benz A-osztály új ötajtós változata már az utcákon van, itt az ideje a testvérmodellek érkezésének is.
Amit már korábbról tudni lehet, hogy a Kecskeméten készülő CLA és CLA Shooting Brake modellek levállnak a kompakt osztályról, helyettük jön az A-osztály Sedan. A korábbi elnevezéssel futó típusok pedig egyre inkább közelítenek majd a C-osztályú Mercedesekhez.
Pár hónapja Kínában már megjelent az A-Class Sedan változat is, igaz az ottani igényeknek megfelelően egy hosszított változatban, amelyet „L” kiegészítéssel jelölnek. Hamarosan itt viszont itt az európai változat is, vélhetően öt-hat centivel rövidebb tengelytávval.
A németek egészen pontos adatokat még nem adtak meg, most első promóciós akcióként azzal jöttek ki, hogy az új kis szedán lesz a legjobb alaktényezőjű sorozatgyártású autó.
A légellenállási tényezője 0.22-es értékű, amely igazán jól hangzik, bár meg kell jegyezzük, hogy optimális esetben – a korábbi CLA 180 CDI Blue Efficiency változat, lényegében teljesen leburkolt alvázzal - pontosan ilyen, 0.22-es drag coefficinessel (Cd) értékkel rendelkezett.
A motorválasztékban komoly újdonság lehet, hogy bekerül a Renault-Nissan új benzines erőforrása, amely 1.3 literes négyhengeres.
Az újdonság a hírek szerint a németországi Rastatt mellett Mexikóban fog még készülni.
A négykerekű kecskeméti iPhone: vezettük és beszélgettünk is a Mercedes A-osztállyal
"Holnap vigyek magammal esernyőt?" - szegeztük a kérdést az újgenerációs Mercedes A-osztálynak, mely szinte azonnal jött a szóbeli válasszal, a középső kijelzőre pedig kitette a környék néhány napos időjárás-előrejelzését. "Hol lehet tankolni a közelben?" - hangzott következő kérdésünk, amelyre azonnal megkaptuk a legközelebbi benzinkutak listáját. "Húzd be a tetőablak árnyékolóját és indítsd el az üléshűtést!"