A Forma–1-ben hihetetlen teljesítmény van nemcsak a vezetésben, hanem a kerékcserékben is.
A Forma–1-es futamokon a pilótáknak jut a legtöbb fény és hírnév, pedig a sikerükben ott van a bokszutca legénysége is. Ahhoz, hogy minden klappoljon, a pit stop végrehajtói folyamatosan készülnek: már a verseny előtti napokon gyakorolnak, naponta 30-30 gumicserével. Amikor pedig éppen nincsenek futamok, erőnléti edzések és pszichológiai felkészítés tartja formában a 18-25 fős csapatokat.
Az 1950-es években egy kerékcsere még több mint egy percig tartott, négy-öt ember sürgölődött az autóknál, és arra is maradt idejük, hogy meglapogassák a pilóta hátát. Most viszont 1,92 másodperc a világcsúcs – ezt előbb a Red Bull érte el 2013-ban, majd a Williams ismételte meg 2016-ban. Nem kizárt, hogy előbb-utóbb teljesíthetik az 1,7-1,8 másodperces szintet is.
Arról, hogy hogyan jutott el az F1 eddig az elképesztő sebességű kerékcseréig, a HVG legfrissebb számában olvashatnak.