Az biztos, hogy komoly figyelmet fog kapni az Audi első elektromos autója, ha bemutatják, és nem csak amiatt, hogy nincs rajta hagyományos visszapillantó tükör.
Az első tisztán elektromos hajtású Audi, amelyet továbbra is e-tron-ként emlegetnek, augusztusban mutatkozott volna be Brüsszelben. Június végén azonban lefújták a bemutatót – nagyjából azt követően, hogy az Audi vezérigazgatóját letartóztatták – hivatalosan, szervezési problémákkal indokolták a törlést, amit át is visznek Amerikába, egy későbbi, eddig nem ismert időpontra.
Az mindenesetre biztos, hogy egy 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal ellátott a NEDC szabvány szerint mintegy 500 kilométeres hatótávolságú autó érkezik, három villanymotorral, mintegy 430 lóerős teljesítménnyel. Tudni fogja a 150 kW-os szupergyors töltést is, amivel akár fél óra alatt lehet tölteni 80 százalékra. Az ilyen autók kiszolgálására terjeszkedik a BMW, a Ford, a Daimler és a Volkswagen-csoport közös töltőhálózata az Ionity.
Az egész beltér a maga módján nagyon technós, audis. Persze minden digitális, analóg műszerekről szó sem lehet. A minőség, a kárpitozás is láthatóan magas színvonalú, nagyot akarnak dobni a németek.
A kabintér hanghatásait is minimalizálni igyekeznek és ha már nincs motorzaj, cserébe azt ígérik, ilyen tiszta hifiélményt autóban még nem nagyon lehetett tapasztalni. Emiatt egy Bang & Olufsen 3D Sound System kerül a kocsiba 16 hangszóróval és 706 Watt teljesítménnyel.