Ezért a minden földi jóval megtömött limuzinért csak fele annyit kell fizetni, mint egy igazi Rolls-Royce-ért. Cserébe persze nagyon más hangulatot is kapunk tőle.
A Toyota alapítója, Sakichi Toyoda 1867-ben született, és ennek századik évfordulójára, 1967-ben elkészült a japán vállalat legmagasabb szintű luxuskényelmet biztosító modellje, a V8-as erőforással szerelt Century. Az első generáció kisebb-nagyobb változtatásokkal egészen 1997-ben gyártásban maradt, majd pedig bemutatkozott a most nyugdíjba küldött második generáció.
A nemrégiben leleplezett és most gyártásba küldött vadonatúj harmadik nekifutás pedig így néz ki:
Az újdonság vonalvezetése nem sokat változott a 30, majd pedig több mint 20 évig gyártott elődökhöz képest, vagyis maradt az igen csak szögletes, dobozszerű forma és a komor hangulat. A cégvezetők, állami tisztviselők, jakuzafőnökök, illetve maga a japán császár által is kedvelt Century 5,33 méter hosszú, vagyis kicsit nagyobb, mint egy Lang kivitelű S-osztályos Mercedes.
A 3,09 méteres tengelytávnak köszönhetően hátul hatalmas a lábtér, azonban európai szemmel nézve meglehetősen furcsa a szövethuzatos beltér, és az ablakokon elhúzható ódivatú csipkefüggöny. A tizenkét rétegű fényezést kapott limuzin hajtáslánca azonban nagyon is modern, olyannyira, hogy egyenesen a Lexus csúcsmodelljéből érkezett.
A fejlesztők szerint a V8-as motor halkabb és simább járású még a korábbi V12-es erőforrásnál is, és persze nem hiányozhat mellőle a villanymotoros rásegítés. A fejlett hibrid hajtáslánc összteljesítménye 431 lóerő, melynek jelentős része, konkrétan 381 lóerő és 510 Nm az 5 literes V8-as erőforrásból származik. 224 lóerő és 300 Nm pedig az e-motortól érkezik, és a két motor értékeit természetesen ezúttal sem lehet csak úgy egyszerűen összeadni.
Ahogy eddig, úgy a jövőben is megmarad japán belpiacos autónak a Toyota Century, mely a szigetországban mostantól kezdve átszámítva mintegy 49,5 millió forintos áron kapható, tehát lényegében fele annyiba kerül, mint egy hasonló méretű Rolls-Royce. A gyártó azzal számol, hogy havonta átlagosan 50 darabot adnak majd el az új modellből, ami éves szinten 600 példányt jelent.
Ha pedig arra kíváncsi, hogy mit nyújt a gyakorlatban egy eredeti brit Rolls-Royce, ebben a cikkünkben minden kérdésére választ talál.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.