A mogyórodi aszfaltcsíkon ezúttal gigantikus és elképesztően erős járművek randevúznak egymással. És családi programokból sincs hiány.
A motornak az előírások szerint szériatípusból kell származnia, vagyis a versenymotor egy olyan erőforrás, melynek alapjából legalább 100 darabot kell sorozatgyártania az adott gyártónak. Ugyancsak megkötés, hogy a lökettérfogat nem haladhatja meg a 13 litert, de például a turbó szabadon cserélhető, tuningolható. Az ideális súlyeloszlás miatt középre helyezett motor maximális teljesítménye elérheti az 1200 lóerőt, a nyomaték pedig nem kevesebb mint 5000 Nm.
A brutális erő egy tizenhat sebességes félautomataváltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre, melyeken Goodyear gumik feszülnek. Az 5,3 tonnás versenykamionok végsebessége akár a 300 km/h-t is elérhetné, ha a sebességet nem korlátoznák elektronika segítségével 160 km/h-ra.
A Kamion Európa-bajnokságon egy magyar versenyzőnek, a sorozat többszörös bajnokának Kiss Norbertnek, valamint egy magyar csapatnak, az Oxxonak is drukkolhatnak a Mogyoródra kilátogatók. A számos családi programmal szolgáló versenyhétvégén a Swift Cup Europe versenyzői is összemérik egymással tudásukat és látványos motoros bemutatókra is sor kerül.
És hogy pontosan milyen egy ilyen roppant erős száguldó monstrum? Fotókkal gazdagon illusztrált cikkünkből minden részletre fény derül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.