Autó hvg.hu 2018. május. 30. 11:22

300 lóerővel támad a legkeményebb nyolcas Golf GTI

Természetesen az érkezőben lévő új generációs Golfból is lesz GTI változat, ami szokás szerint nem szenved majd erőhiányban.

A Volkswagen 2012-ben leplezte le a hetedik generációs aktuális Golfot, ami ugyan még mindig Európa legnépszerűbb új autója, de egy picit már eljárt felette az idő. Ezzel természetesen a gyártó is tisztában van, ennek megfelelően egy ideje már javában fejleszti az utódmodellt, melynek hivatalos leleplezésére idén év végén, vagy jövő év elején kerül majd sor.

A kereskedésekbe 2019 júniusában megékező 8-as Golf az előzetes információk alapján hosszabb lesz az elődjénél, a nagyobb tengelytáv pedig minden korábbinál nagyobb beltérrel kecsegtet. A javított aerodinamikájú és 50 kilogrammal csökkentett tömegű új VW Golfból természetesen GTI sportváltozat is készül.

Német lapértesülések szerint a leggyengébb GTI is 245 lóerős lesz, a GTI Performance kivitel pedig kereken 300 lóerőt szabadít majd rá a kerekekre. Ahogy eddig, úgy a nyolcas Golf GTI-ben is turbóval megfújt négyhengeres benzinmotor teljesít majd szolgálatot. Jó hír továbbá, hogy az új Golf GTI várhatóan nem lesz drágább az elődjénél.

Akinek esetleg kevés lenne az új Golf GTI produkciója, az a későbbiekben a Golf R-t is választhatja, melynek 3 literes biturbó motorja állítólag 400 lóerős lesz. (A mellékelt fotókon a nemrégiben debütált 290 lóerős Golf GTI TCR látható, ami még a hetes Golfra épül.)

VW
Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.