A kaliforniai elektromosautó-gyártó tartja azt a növekedési ütemet, amit eddig csak olyan techcégek tudtak megcsinálni, mint a Facebook vagy az Apple.
A Toyota megtartotta vezető pozícióját az autógyártók márkaérték szerinti rangsorában azon a top 100 fogyasztói márkát felsoroló listán, amelyet évről évre elkészít a Millward Brown piackutató cég.
Az autómárkák helyezéseit áttekintve, hatodik éve vezeti a listát a Toyota, amely után a Mercedes-Benz következik, majd a klasszikus vetélytárs, a BMW jön.
A Toyota értéke közel 5 százalékkal növekedett, elérve a 30 milliárd dolláros márkaértéket, ami nagyjából azt fejezi ki, hogy a vállalat bevételeiben mekkora összeggel szerepelhet a márka hatása. A Toyota stabil helyzete mögött az elemzők szerint az áll, hogy az olyan divatos szegmensben, mint az SUV-k, erős szereplőnek számít mind az USA-ban, mind pedig Európában.
A lista két érdekes szereplője a Volkswagen, mely visszakerült az első tízbe az elmúlt két év után, amelyből a dízelbotrány miatt kikerült.
A másik említésre méltó a legnagyobbat ugró Tesla, mely már közvetlenül az Audi nyomában van, és egy év alatt 9,4 milliárdos márkaértékűre hízott a tavalyi 5,9 milliárd után. A Tesla az emberek szemében nem csak egy autómárka, hanem egy olyan cég, amely akár meghódítaná a Mars bolygót is. Ettől bármi, ami hozzájuk köthető, izgalmas – mondja Peter Walshe az Automotive News Europe szakértője.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.