Pénteken és szombaton újra sűrített levegővel hajtott járművek építői mérik össze tudásukat Egerben: a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen kilenc országból 40 csapat mérnökhallgatói állnak rajthoz.
A hazaiak mellett Csehországból, Észtországból, Lengyelországból, Lettországból, Litvániából, Romániából, Svédországból és Szlovákiából érkező versenyzők normál és szenior kategóriában, három versenyszámban – hosszútávú, gyorsulási és ügyességi futamokon – mérhetik össze tudásukat. Emellett az összesítésben legjobb járművet, valamint a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést is díjazzák.
Az egri Aventics Hungary Kft. az esemény életre hívásával eredetileg a felsőoktatási intézmények és a pneumatikus technológia képviselői közti kapcsolatot akarta megteremteni. Az első versenyre tíz hazai egyetem tizenhat csapata nevezett, a 2008-as megmérettetés résztvevői kockázat nélkül próbálhatták ki magukat mérnökként. Közlésük alapján azonban a futamon való indulást a munkáltatók ma már értékes referenciamunkának tekintik.
Az első években olcsó, könnyűszerkezetes megoldások jellemezték a diákok által készített járműveket, melyek azonban egy évtized alatt sokat fejlődtek, így idén már olyan gépek állnak rajthoz, melyek akár 50-60 kilométeres sebességre is képesek. Éppen ezért a rendezők módosítottak a szabályokon: a mostani versenyen quad típusú pneumobilok már nem indulhatnak, a három- és négykerekű, beülős járgányok esetében is szigorították a biztonsági előírásokat.
Az idei futamon és annak előkészületei során ismét projektalapú munkát várnak el az egyetemistáktól. A benyújtott pályázatoknak időtervet, költségvetést, komplett projektleírást kellett tartalmaznia, s mindezt a nyitónapon személyesen is prezentálják majd a csapatok.
Az események már május 11-én elkezdődnek, péntek délután színes családi programok várják az érdeklődőket a Dobó téren, ahol játékos feladatokon keresztül ismerkedhetnek meg a pneumatika világával.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.