Autó hvg.hu 2018. május. 04. 09:21

Több száz elektromos kamiont rendelt a világ legnagyobb sörcége

Soha nem rendeltek még annyi elektromos kamiont a világon, mint amennyiről most kötöttek szerződést.

Egy nappal azután, hogy a Nikola Motor Company bejelentette: 2 milliárd dolláros kártérítést követelnek a Teslától, mert szerintük Elon Muskék sok szempontból lenyúlták az elektromos kamionjuk terveit, egy újabb fontos hírrel álltak a nyilvánosság elé. A Nikola a világ legnagyobb sörcégével közösen jelentette be: utóbbi több száz elektromos kamiont fog rendelni tőlük.

A dolog nemcsak az időzítés miatt pikáns, hanem azért is, mert a szóban forgó cég az Anheuser-Busch – ők készítik például a Budweisert, a Stella Artois-t, a Hoegaardent vagy a Leffe-t is –, amelyik nemcsak tőlük, hanem a Teslától is rendelt kamiont. Elon Muskéktól viszont "csak" 40 darabot. Az üzlet pontos részletei természetesen nem ismertek, de a The Verge beszámolója szerint maximum 800 kamionról van szó. Ez még így is 20-szor több mint amennyit a Teslától vettek.

Nikola

A Nikola 2020-ban kezdi majd leszállítani a kamionjait, aminek végső változatát 2019 elején, a Las Vegas-i CES-en mutatnak majd be. A hidrogénnel működő üzemanyagcellás kamion a jelenlegi adatok szerint nagyjából 1900 km-es hatótávolságra képes, a tankot pedig nagyjából 20 perc teljesen feltölteni. Ez sokkal jobb arány, mint amit a Tesla elektromos kamionja ajánl.

Tegyük persze hozzá, hogy mindehhez töltőállomásra is szükség van, a Nikola viszont a tervek szerint 700 ilyet építene majd ki az Egyesült Államokban és Kanadában 2028-ig. Az első kettőt már az idei évben megnyitják.

Nikola

Az Anheuser-Busch mostani lépése nem meglepő, a cég ugyanis korábban ígéretet tett arra, hogy 2025-re a flottájuk jelentős részét megújuló energiával fog működni. Ez körülbelül 900 kamiont jelent.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.