Természetesen a cél a lehető legalacsonyabb üzemanyag-felhasználás elérése.
A Shell Airflow Starship projekt célja, hogy a jelenlegi, hagyományos üzemanyagfajták felhasználása mellett a legnagyobb hatékonyságot érjék el. Ennek az egyik lehetséges eszköze az aerodinamikus forma. A Shell egy kis céggel áll kapcsolatban az Airflow Truck Company-val, amely a ’80-as évek óta készít hasonlóan futurisztikus járműveket.
Mi más lehetne egy ilyen partnerség célja, mint rekordot dönteni, így a Shell megpróbálja a Starshippel elérni a jelenlegi átlagos vontatók fogyasztásának felét. Ez jelenleg nem túl kedvező adat, áltagosan 7 mérföld per gallon, ami 40 liter feletti 100-as fogyasztást jelent a nyerges vontatók esetében az USA-ban.
A traktor és a vontatmány lényegében egy egység, amelyen a lehető legkevesebb légellenállást növelő részlet van. Az anyaga is karbon-kompozit a szerelvény karosszériájának, ezzel pedig jelentős tömegcsökkentés érhető el.
A hajtás a maga módján még egészen konzervatív, egy Cummins dízelmotor 15 literes lökettérfogattal és 400 lóerős teljesítménnyel, valamint 2508 Nm-es nyomatékkal teljesít szolgálatot.
A szerelvényen azért helyet kapott újrahasznosító elektromos egység is a fékenergia-visszanyerő rendszer révén, valamint napelemek, amelyek 5000 watt teljesítményű áramot képesek táplálni a 48 voltos rendszerbe, a meglehetősen nagyméretű tetőfelületnek köszönhetően.
A szerelvény nagy próbája majd május végén lesz, amikor a teljes terhelésre rakodott kocsinak meg kell tennie a San Diego–Jacksonville-távot.
A napelemes autó nincs is annyira messze
Üzemanyag szempontból ez lenne a Kánaán. A komolyabb hatótávra való teljesítménytől még azért odébb vagyunk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.