A Balatont Dunaújvárossal összekötő szakasz előkészítése zajlik.
M8-as gyorsforgalmi út keleti irányú meghosszabbítására, az állami beruházó meghirdette az M7-es és Dunaújváros, valamint a Dunavecse és Kecskemét közötti szakasz tervezési pályázatát. Ha megvalósul a teljes fejlesztés, az M8-as mintegy az M0-s vonalát ismétli meg 60-80 kilométerrel délebbre – írja a beruházás kapcsán a Magyar Idők.
Az M8-as autópálya a távlati tervek szerint az osztrák határtól vezet a meglévő 8-as főút nyomvonalán nagyjából Veszprémig, ahonnan többek között Alsóörs, Balatonfűzfő és Balatonkenese térségében viszik az M7-esig, onnan Dunaújvárosig. A Duna keleti oldalán Kecskeméten át Szolnokig vezetve csatlakozik majd az M4-es autópályához, majd innen észak-északkelet felé fordulva Eger térségében éri el az M3-ast.
A most kiírt állami hirdetmény az M7-es autópálya 710-es úti, készülő csomópontjától induló 65 kilométeres szakaszára Dunaújvárosig, valamint Dunavecsétől 100 kilométeren át Kecskemétig tartó szakaszok tervezésére vonatkozik. Az építkezés a tervek szerint 2023-ban kezdődhet meg.
Az M8-as lényegében azzal, hogy a Dunántúl és az Alföld gyorsforgalmi útjait összeköti, egy déli félgyűrűt von a főváros alá. Igaz, ehhez szükséges a most kiírt még csak tervezési eljárásban lévő szakaszon kívül, hogy Szolnok felé az M4-esig majd Eger irányába az M3-as sztráda felé is meghosszabítsák.