Majdnem négy hónapot kellett várni arra, hogy a független európai szervezet, azaz az EuroNCAP közzétegye 2018 első töréstesztjét. Igaz, az eredményt már a szigorúbb feltételek alapján számolták ki.
Egészen szerdáig kellett várni arra, hogy az EuroNCAP végre közzétegye a 2018-as évre vonatkozó töréstesztek eredményeit. Mindez azért is meglepő, mert 2017 áprilisában (vagyis az első negyedév után) már 11 autó biztonságáról mondták el a véleményüket a szakemberek, az idei évben azonban az év első három és fél hónapjában egyetlen adatot sem közölt a szervezet.
Ennek oka valószínűleg az, hogy szerdán bejelentették: szigorítják a töréstesztet. Ennek keretében a világon elsőként az európai szervezet vezeti be, hogy az automata vészfékező rendszernek (AEB) már nemcsak az autókat és a gyalogosokat, de a kerékpárosokat is észlelnie kell(ene). Valószínűleg az új pontrendszer kidolgozása miatt kellett várni az első teszteredményre, ami a bejelentéssel egyszerre érkezett meg.
A független európai szervezet már az új szempontrendszer alapján tesztelte le az új, alapfelszereltséggel ellátott Nissan Leafet, amit a legtöbb, vagyis 5 csillaggal jutalmazott az EuroNCAP.
Az eredmények alapján a felnőtt utasok védelmére 93 százalékot, a gyerekekére 86 százalékot adott a szervezet, míg a gyalogosok és kerékpárosok detektálására (és így az AEB működésére) 71 százalékot kapott a kocsi.
Itt érdemes azért megjegyezni, hogy míg az autó előtt keresztbe elhaladó gyalogos detektálása a legjobb minősítést kapta, addig ugyanez a kerékpárosok esetében már "csak" közepes eredményt hozott. Ennél egyel jobb a helyzet akkor, amikor a kerékpáros az út szélén, az autó jobb oldalán halad. Ebben az esetben az eredmény "kielégítő" lett.
A Nissan Leaf egyéb biztonsági felszerelései szintén 71 százalékot kaptak. Ezzel az eredménnyel az elektromos autó kiérdemelte az EuroNCAP 5 csillagát, kérdés, meddig marad egyedül a mezőnyben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.