A független európai szervezetként működő EuroNCAP mostantól még szigorúbban figyeli az autók biztonságát, ami sok kerékpáros életét mentheti meg.
Az elmúlt években már megszokhattuk, hogy nemcsak az autók felszereltsége, valamint a kocsiba szerelt technológia fejlődött, hanem a töréstesztek mércéje is. (Emiatt könnyen lehet, hogy az autó, ami néhány évvel ezelőtt még jól szerepelt a törésteszteken, az ma már nulla csillagot kap.) Előtérbe kerültek a balesetek elkerülését segítő rendszerek, ami már nemcsak az autó-autó ütközéstől, hanem az autó-gyalogos balesettől is igyekszik megvédeni a feleket. Az EuroNCAP azonban most a világon először egy olyan szempontot is bevezetett, amivel a következő években minden töréstesztnél találkozni fogunk.
A független európai szervezet szerdán jelentette be, hogy az automata vészfékrendszer (AEB) esetén mostantól nemcsak arra lesznek kíváncsiak, hogy a jármű hogyan képes elkerülni az ütközést egy másik autóval vagy egy gyalogossal, a rendszernek a kerékpárosokra is hasonló módon kell figyelnie – nem véletlenül.
Az EuroNCAP szerint 2017-ben mintegy 25 300 ember vesztette életét az európai utakon, a tragédiák közel felénél gyalogos, kerékpáros vagy motoros volt az áldozat, közülük pedig több mint 2000-en kerékpárosként vesztették életüket.
Az új szempontnak köszönhetően a jövőben valószínűleg nehezebb lesz majd 5 csillagos értékelést szerezni az EuroNCAP töréstesztjén, ugyanakkor a jól teljesítő autók a kerékpárosok számára is nagyobb biztonságot jelentenek majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.