Autó hvg.hu 2018. április. 25. 14:16

A világon elsőként szigorított töréstesztjén az EuroNCAP, és ennek csak örülhetünk

A független európai szervezetként működő EuroNCAP mostantól még szigorúbban figyeli az autók biztonságát, ami sok kerékpáros életét mentheti meg.

Az elmúlt években már megszokhattuk, hogy nemcsak az autók felszereltsége, valamint a kocsiba szerelt technológia fejlődött, hanem a töréstesztek mércéje is. (Emiatt könnyen lehet, hogy az autó, ami néhány évvel ezelőtt még jól szerepelt a törésteszteken, az ma már nulla csillagot kap.) Előtérbe kerültek a balesetek elkerülését segítő rendszerek, ami már nemcsak az autó-autó ütközéstől, hanem az autó-gyalogos balesettől is igyekszik megvédeni a feleket. Az EuroNCAP azonban most a világon először egy olyan szempontot is bevezetett, amivel a következő években minden töréstesztnél találkozni fogunk.

A független európai szervezet szerdán jelentette be, hogy az automata vészfékrendszer (AEB) esetén mostantól nemcsak arra lesznek kíváncsiak, hogy a jármű hogyan képes elkerülni az ütközést egy másik autóval vagy egy gyalogossal, a rendszernek a kerékpárosokra is hasonló módon kell figyelnie – nem véletlenül.

Az EuroNCAP szerint 2017-ben mintegy 25 300 ember vesztette életét az európai utakon, a tragédiák közel felénél gyalogos, kerékpáros vagy motoros volt az áldozat, közülük pedig több mint 2000-en kerékpárosként vesztették életüket.

Az új szempontnak köszönhetően a jövőben valószínűleg nehezebb lesz majd 5 csillagos értékelést szerezni az EuroNCAP töréstesztjén, ugyanakkor a jól teljesítő autók a kerékpárosok számára is nagyobb biztonságot jelentenek majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.