Autó hvg.hu 2018. április. 16. 09:16

Annyira biztonságos a Volvo, hogy 16 év alatt egy brit sem halt meg az XC90-esben

A Volvo 2002 óta mintegy 50 ezer darab XC90-et adott el a briteknél, azóta tartja magát a hihetetlen statisztika.

Az autógyártók számára az egyik legfontosabb jelzőszám a baleseti statisztika, abból ugyanis világosan kiolvasható, mennyire masszív az autó és mennyire megbízhatók a benne található biztonsági rendszerek. A Volvo most egész biztosan pezsgőt bonthat, a cég ugyanis hihetetlen rekordot ért el: 2002 óta egyetlen Nagy-Britanniában eladott XC90-ben sem halt meg sem a sofőr, sem az autó más utasa.

A BBC beszámolója szerint a brit piacon 2002-ben jelent meg az XC90, azóta pedig több mint 50 ezer darabot adtak el a modellből. A Thatcham Research nevű független kutatólabor a valaha volt legbiztonságosabb autónak nevezte az XC90-et. Hasonló statisztikával csak az Audi büszkélkedhet a briteknél, náluk a Q7-es ért el hasonló eredményt. Igaz, ők egyelőre "lemaradva" állnak a Volvo mögött, a németek ugyanis csak 2015 és 2016 között árulták az autójukat.

Carscoops

A szakemberek szerint a Volvo az autóba telepített kamera- és radarrendszernek köszönheti az eredményt, amely figyelmezteti a sofőrt, ha veszélyhelyzetet lát az úton. A Volvo ebből fejlesztette ki az automata vészfékrendszerét (AEB), amely képes megállítani a kocsit, ha az túl közel megy a jelzett akadályhoz. Mindennek köszönhetően még a biztosítási díjak is olcsóbbak lettek.

Maga az AEB működése gyártónként eltérő lehet. A Ford Active City Stop nevű rendszere például csak városi tempónál, nagyjából 48 km/h-ig működik, míg mások egy autópályás tempónál is működésbe léphetnek.

D.P.

Ezek alapján nem csoda, hogy a Thatcham Research szerint a fejlesztés "a biztonsági öv feltalálása óta a legfontosabb biztonsági rendszer". Becslésük szerint a következő évtizedben mintegy 1100 ember életét mentheti meg, és mintegy 122 ezer baleset kerülhető el vele. Az EuroNCAP számításai szerint pedig 38 százalékkal csökkenti a balesetek számát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.