Autó hvg.hu 2018. április. 12. 11:21

Kémfotókon az új győri izompacsirta, a 310 lóerős Audi SQ3

Mutatjuk, hogy körülbelül hogyan néz ki a hamarosan hivatalos formában is leleplezendő kompakt divatterepjáró.

Nyílt titok, hogy az Audi hamarosan nyugdíjba fogja küldeni aktuális Q3-as modelljét. Ennek utódja, a várhatóan az őszi Párizsi Autószalonon debütáló új Q3-as kapcsán remek hír, hogy a korábbiaktól eltérően nem Spanyolországban, hanem hazánkban, az Audi győri gyárában fog készülni.

A régi PQ35 helyett az új MQB platformra épülő 2018-as Q3-as kicsit hosszabb és könnyebb lesz az elődjénél. Az alapmodellek elsőkerék-hajtással bírnak, a Quattro összkerékhajtás a drágább és erősebb modellek kiváltsága. A motorháztető alatt egész biztosan felbukkan a konszern jól ismert 1,5 literes TSI erőforrása, az SQ3-as sportváltozat mozgatásáról pedig egy 2 literes turbós benzinmotor gondoskodik.

Ez utóbbi erőforrás 310 lóerős teljesítményt, illetve 380 Nm-es nyomatékot produkál, és ezt egy hétsebességes automataváltón keresztül juttatja át a négy kerékre. A 0-100-as sprint várhatóan 4,6 másodperc alatt abszolválható lesz a sportos modellel, melynek végsebessége 250 km/h lesz. Eddig csak a normál Q3-asokról láthattunk kémfotókat, most azonban már az SQ3 álcázott prototípusáról is elérhető néhány felvétel.

A későbbiekben egy ennél is erősebb és gyorsabb változat is érkezhet: az RS Q3 várhatóan 400 lóerős teljesítménnyel fog rendelkezni. Ebben ugyanaz a 2,5 literes öthengeres motor lesz, mint ami az általunk nemrégiben alaposan letesztelt Audi RS3-ban is található.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.