Hányszor lehet még elsütni ezt a trükköt a Facebookon?
A csábító nevű Tesla Magyarország és a szintén jól hangzó BMW Hungary után, újabb áhított prémium autómárka került célkeresztbe, itt a Mercedes-Benz Hungary kamuoldal, amely nagyon vonzó ajánlatott tett.
Az oldal egy nyereményautót ígér azoknak, akik megosztják és lájkolják az oldalt.
Az oldal üzemeltetői nem sokat törődnek az igényességgel, annyira primitív módon oldották meg a bejegyzéseket, hogy ugyanazt a szöveget, amely szerint egy terepjárót sorsolnak ki, több típusú autó mellé is odatették. Láthatóan egyébként ez különösebben nem zavarja meg a lájkolókat, lelkesen osztják meg az oldalt, bármelyik kocsi alatt.
Sőt, olyan kép is van, amelyen a Hasznaltauto.hu vízjelét sem szedték le, ami vélhetően egyéb jogi következményeket is jelenthetne adott esetben. (Ha nem jelzik, hogy a kép csak illusztráció.)
Mint a BMW-s kamusorsolás kapcsán írtuk, egy ilyen kamuoldalnak van azért gyakorlati haszna. Persze nem a felhasználók szempontjából. Az ilyen oldalak miután összeszedtek egy csomó követőt, ezeknek az embereknek már olyan oldalak bejegyzéseit küldik, ahol már ténylegesen futnak fizetős hirdetések. A hirdetések után pedig jellemzően a megjelenés után kell fizetni, amit könnyebb lesz egy ilyen kamu tömeggel teljesíteni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.