Hamarosan indul a gyártása a német alapú, de magyar felépítményű buszoknak.
A tervek szerint március végén, április elején indul Debrecenben a Mercedes Benz Reform 500 LE busz sorozatgyártása – mondta a Világgazdaságnak a magyar tulajdonú ITK Holding Zrt. beruházó cég elnök-vezérigazgatója, Kossa György.
Az első ütemben olyan alacsony belépésű városi, elővárosi buszok készülnek, amelyek első két ajtaja alacsony padlós, és amelyekhez a német Daimlerhez tartozó EvoBus Hungária Kft. szállítja a járóképes alvázat. Az ITK leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. saját fejlesztésű alvázfelépítményt gyárt.
A termelés felfutása után két műszakban évi 250-300 buszt gyárthatnak. Az első körben háromszáz dolgozóra lesz szükség az üzemben, ahol 150-170-et már képeznek, illetve alkalmaznak. A nagyobb léptékű fejlesztés a beruházás második ütemében valósul meg: 10 ezer négyzetméteres alapterületű csarnokot terveznek – körülbelül ötéves felfutást számolva – egy műszakban háromszáz, összesen évi 700-800, a két üzemrészben együtt pedig évi 1000-1200 busz készül majd.
A debreceni üzemekben városi, elővárosi; két-három tengelyes városközi (helyközi), idővel pedig elektromos buszok is készülnek majd, ezenfelül pedig tervezik, hogy egyedi megrendelésre is gyártanak kisebb méretű járműveket.
Magyarországon több mint 18 ezer autóbusz fut az utakon, átlagos koruk 14,7 év. Ahhoz, hogy a koruk megfeleljen az uniós direktívának, hétezret azonnal le kellene cserélni. Az Európai Unióban mintegy 1,4 millió busz közlekedik, e piac évi 140-200 ezer autóbuszt tudna felvenni.
Íme a Mercedes busz, amelyet Debrecenben gyártanak
A német gyártó emblémáját viselő első magyar busz már el is készült.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.