A leggyakoribb probléma, hogy nem várjuk meg a visszaigazoló sms-t, pedig az a legfontosabb, annak hiányában sokszor megy a büntetés.
Valószínűleg elég sokan ismerik már a helyzetet, hogy elindítják a parkolást sms-ben, majd perceken keresztül nem kapnak visszajelzést, hogy elfogadták-e parkolási szándékukat.
Így járt egy, a Kossuth Rádiónak nyilatkozó férfi, aki a kora reggeli órákban indított parkolást sms-ben, majd, amikor visszaért az autójához, éppen egy „mikuláscsomagot” tettek a járművére.
Kiderült, a szolgáltató írt egy sms-t, hogy nem sikerült a tranzakció. Viszont az önkormányzat parkolási részlege tovább hárította a felelősséget a mobilszolgáltatóra, így a férfi felvette a kapcsolatot velük is. A cég pedig felajánlotta, hogy hajlandó jóváírni a kártérítést.
Amíg nincs meg a visszaigazoló sms, addig nem lesz érvényes a mobilparkolás, és innentől kezdve a mobilszolgáltató cége válogatja, hogy üzletpolitikai megfontolásból hogyan kezeli azt az esetet.
Alap hibák: Sűrűn előfordul, hogy ha valaki nem 06-tal, hanem +36-tal kezdi a telefonszámot, ebben az esetben nem mindig megy el az sms. Ha téves rendszámot adunk meg, nem kérdés, hogy hibáztunk. Van olyan társaság, ahol ezt elnézik, és van, ahol nem, erre nincs egységes szabály.
Mindenesetre ha a fenti helyzet előállt, akkor lehet például telefonhívással is indítani a parkolást. Ennek előnye, hogy régebbi, azaz nem okostelefonon is elérhető, és egyből egyértelmű visszajelzést kap a fogyasztó. Ezen kívül vannak parkolási applikációk is, ez a legkényelmesebb mód, hiszen itt is rögtön visszajelzést kapunk arról, ha elindul, vagy leáll a parkolás.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.