Mladá Boleslavban felvarrták a népszerű modell ráncait, ami többek közt új lámpákat és részecskeszűrős új benzinmotorokat kapott. A dízelmotorról viszont le kell mondanunk.
A Skoda 1999-ben mutatta be az első Fabiát, melyből aztán 2007-ben jött ki a második generáció, amit 2014-ben követett az aktuális harmadik generáció. Ez utóbbi felett mára már egy picit eljárt az idő, így a VW-konszern cseh munkatársai most átdolgozták egy kicsit a típust. Aminek 2018-as kiadása ilyen lett:
Emlékeztetőül, ilyen a kifutó modell:
Radikális változtatásokra nem került sor, az orrot és a farrészt csak óvatosan dolgozták át. Értelemszerűen a platform változatlan maradt, vagyis a tengelytáv továbbra is 2,47 méter, szemben a tavaly kijött új testvérmodellek, az általunk is alaposan letesztelt Seat Ibiza és a Volkswagen Polo 2,56 méteres értékével.
Újdonság, hogy immár az első és a hátsó lámpák is LED-technológiájúak lehetnek, ezenkívül pedig egy új, 18 colos könnyűfémfelni is megjelent a kínálatban. Az utastérben új tervezésű kombinált műszeregység, a műszerfalon pedig új dekorbetétek kaptak helyet, és új kéttónusú üléskárpitokról is gondoskodott a gyártó.
Említést érdemel továbbá az Apple CarPlay, Android Auto és MirrorLink támogatás, az új sávváltás-asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalom-asszisztens, illetve a közeljövőben elérhetővé váló távfényasszisztens. Ez utóbbi a szemből érkező vagy az elöl haladó járműveket érzékelve automatikusan vált át tompított világításra.
A ráncfelvarrt Fabia négy motorral rendelhető, melyek közös vonása az 1 literes lökettérfogat és a 3 henger. Az MPI szívómotorok 60, illetve 75 lóerős változatban érhetők el, a közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltős TSI erőforrások pedig 95 lóerős, illetve 110 lóerős kivitelben készülnek. Érdekesség, hogy utóbbi két motor Otto-részecskeszűrőt kapott, dízelmotor pedig nincs a kínálatban. A legerősebb motor mellé hétfokozatú DSG automataváltó is rendelhető.
A márkára jellemző Simply Clever megoldások kínálata tovább bővült. A tanksapkafedélben található jégkaparó a gumiabroncsok profilmélységének mérésére szolgáló skálával egészült ki, kívánságra hátul is USB-csatlakozók állhatnak rendelkezésre és extrafelszerelésként megfordítható csomagtérszőnyeg is kapható. A kombi kivitel csomagtartójának oldalsó rekeszében kivehető LED-zseblámpa található.
A megújult Skoda Fabia először a márciusi Genfi Autószalonon lesz élőben megtekinthető, a szalonokba pedig az év második felében érkezik majd meg az új modell. A várható ár egyelőre ismeretlen, a kifutó modell jelenleg legolcsóbban 3,04 millió forintos áron kapható hazánkban, ennyibe kerül egy 75 lóerős Fabia Cool.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.