Autó hvg.hu 2018. január. 25. 20:09

Megvan a világ legcukibb elektromos autója

Az elektromos autózás egyik nagy előnye többek között az, hogy nem csak a hatalmas autókonszernek tudják megengedni maguknak a technológiát. Így aztán ilyen egyedi kis csodabogarak is ellephetnék az utakat.

A BMW egyik legismertebb autója – még akkor is, ha sokan talán nem tudják, hogy BMW volt – az Isetta, a világ egyik első mikroautója. A német gyártó háború utáni helyzete még elég kétséges volt, akkoriban úgy látták, egy minimál autó lenne a legjobb irány a rossz anyagi helyzetben lévő lakosság motorizációjára. A BMW Isetta egy egészen különleges kis autó volt, a kormányszerkezetet előrebillentve, az orrán lévő ajtón keresztül kellett beülni a kocsiba.

Most megszólalásig hasonló külsővel visszatérhet a Microlino nevű autó formájában, persze elektromos hajtással. A svájci Micro Mobility Systems AG a Frankfurti Autószalonon mutatta be tavaly a prototípusát, amelyben egy 20 lóerős elektromotor dolgozik majd. Ezzel egyébként akár 90 km/h-val is felveheti az utak ritmusát az apróság.

Micro Mobility Systems AG
Micro Mobility Systems AG
Micro Mobility Systems AG
Micro Mobility Systems AG

A lítium-ion akkumulátoros autóban 14.4 kWh kapacitású egység lesz, amely elegendő 200 kilométer körüli út megtételére, a 6 kW-os fali töltőről pedig 6 óra alatt 80 százalékra újratölthető.

A 450 kilós autó 2,4 méter hosszú – kicsit kisebb mint egy Smart. A csomagtere egész használható, 300 literes. A svájci gyártó szerint már 4600 előrendelésük van is a 12 ezer eurós árú járgányra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.