Például, ha rengeteget tudnak spórolni egy olyan üzletágban, amelyben ugyanazt kínálják.
Az autómegosztás piaca rohamosan fejlődik, és két nagy szereplője, a Daimler a Car2Go szolgáltatás révén, valamint a BMW a DriveNow hasonló megoldásával jó ideje jelen vannak a piacon. Hamarosan azonban változás várható.
Német lapértesülések szerint a két nagy ellenfél közös vállalatban fogja működtetni a teljesen hasonló carsharing-hálózatát. Állítólag még februárban bejelentik a fúziót.


A két szolgáltatás saját márkanevein folytatná, de egy szervezettel, IT-rendszerrel és közös használatú infrastruktúrával, amivel rengeteget spórolhatnának.
A Car2Go flottáját elsősorban Smart Fortwo-k alkották eredetileg, de mára rengeteg a Mercedes A- és B-osztályú autó is közük. A DriveNow-t pedig főleg 1-es BMW-k, X1-esek és 2-es Active Tourerek alkotják.
Amióta van Uber, vagy a kínai DiDi, amelyek szintén hasonló piacon játszanak, végre kell hajtani a szereplők konszolidációját.
Kevesebb lesz az autó, mégis sokkal nagyobb lesz a forgalom
Ennek oka, hogy 2030-ra minden harmadik levezetett kilométer közös gépkocsihasználat során történhet.
Az összeolvadás érdekes szereplője a Sixt autókölcsönző, amely 50 százalékos tulajdonos a DriveNow-ban és márkajogokkal is bír. Ugyancsak tulajdonos a Europcar, amely 25 százalékkal bír a Car2Góban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.