Ez a Lancia a sorozat legerősebb szériából való, alig van benne kilométer és lényegében olyan ritka, mint a fehér holló. De a fényezése nem fehér.
A Lancia Delta HF 4WD/Integrale minden idők legsikeresebb raliautója, mely 1987 és 1992 között egymás után hatszor söpörte be a világbajnoki címet. Az olaszok a típus utcai változatát is sikerre vitték, így ha elhangzik a három szó, hogy Delta HF Integrale, akkor a hozzáértő rajongók mind a mai napig kérdés nélkül vigyázba állva tisztelegnek.
Mára sajnos már kevés jó állapotú példány maradt fenn a típusból, mi viszont most találtunk egyet, ami ráadásul éppen új gazdára vár. Íme:

A mellékelt fotókon egy 1995-ben gyártott Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II látható, mely típus 1993 nyarán váltotta fel az addig gyártott és 5 lóerővel gyengébb Evoluzionét. Az igen komoly szélesítésekkel rendelkező Evoluzione II 2 literes 16 szelepes frontmotorja 5750-es percenkénti fordulatszámon adja le 215 lóerős maximális teljesítményét, ami egy kéziváltón keresztül érkezik meg a négy kerékre.

A legnagyobb nyomaték 314 Nm, ami 2500-as fordulaton ébred. A 0-100-as sprinthez mindössze 5,7 másodperc szükségeltetik, a végsebesség 220 km/h, és ezek az értékek a 90-es évek elején igen komoly tiszteletet érdemeltek egy kompakt autó esetében.

Az eladásra kínált példány érdekessége, hogy abból az úgynevezett Dealer’s Collection sorozatból való, melyből mindössze 180 darab készült: ez a konkrét autó a 113-as sorozatszámot viseli magán. Ezeket az autókat csak és kizárólag Lancia kereskedők vehették meg a típus életciklusának legvégén. A sorozat egyediségét többek közt az egyedi fényezés, a bézs Recaro sportülések, az OMP pedálszett, illetve a nyomógombos indítás adja.

A többek közt ABS-sel és légkondicionálóval is felvértezett Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II eddig mindössze 20 700 kilométert tett meg. A kocsit eredetileg Olaszországban helyezték forgalomba, jelenleg pedig cseh rendszámmal rendelkezik.

A lényegében gyári állapotú, Giugiaro által tervezett négyajtós Lancia február 7-én kerül árverésre. Becslések szerint 90-120 ezer dolláros (22,7-30,3 millió forint) összeg ellenében cserél majd gazdát, ami egyáltalán nem sok érte, hiszen a közelmúltban akadtak hasonló autók, melyek ezen összeg duplájáért keltek el.





Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.