Hamarosan bemutatkozik a Ferrari 488-as modelljéből a GTO vagyis a Gran Turismo Omologato változat, amelyik kifejezetten pályaautózásra is alkalmas.
Amikor a Ferrari leváltotta a 458 Italiát 2015-ben a 488 GTB-vel, volt nagy megrökönyödés, hogy a szívómotor helyett már turbóst használtak. Az olaszok persze nem szúrták el, az utód kemény sportkocsi lett, a 3,9 literes biturbó erőforrás 670 lóerős, és 760 Nm nyomatékkal bír.
Akinek viszont ez kevés, hamarosan kaphat erősebbet, mert a hírek szerint a Genfi Autószalonra megérkezik a Ferrari 488 GTO, amelynek erőforrása az előzetes információk szerint kereken 700 lóerős lesz, a nyomatéka pedig meg fogja haladni a 800 Nm-t. Ezzel egyben komoly vetélytársat kaphat a mostanság hasonló kategóriában vezérnek számító, tavaly bemutatott Porsche 911 GT2 RS.
A Ferrari 488 GTO-ban persze az erősebb motor komolyabb hűtést igényel, ezért a GTO-n nagyobb légbeömlők lesznek, mint a GTB-n, a minden korábbinál jobb köridők elérésében pedig a 100 kilogrammal csökkentett tömegnek lesz fontos szerepe.
A Ferrari utoljára a 2010-ben debütált 599 GTO esetében használta a GTO típusjelzést, mellyel a 488 GTO formájában legközelebb a Genfi Autószalonon találkozhatunk majd újból. A 340 km/h végsebességű és 2,8 másodperces 0-100 km/h szintidejű 488 GTO előreláthatólag mintegy 20 millió forinttal kerül majd többe, mint egy "mezei" 488 GTB.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.