Önvezető technológia fronton az Audi meglógott a riválisai elől, de természetesen ők is szakadatlanul fejlesztenek.
Az Audi tavaly nyáron leplezte le a kereskedésekbe nemrégiben megérkezett vadonatúj A8-as luxuslimuzint. Ez a világ első talpmasszírozó funkciós autója, de ennél sokkalta fontosabb, hogy az Audi A8 vonultatja fel az iparág első 3-as szintű önvezető technológiáját. Mint ismeretes, az autonóm vezetésre képes autók tudását egy ötös skálán mérik, és a Level 5 lesz a legfejlettebb, kormány és pedálok nélküli szint.
Természetesen az Audi fő riválisai, a BMW és a Mercedes is komoly erőkkel fejleszti a saját önvezető megoldásait. Ola Källenius, a Mercedes kutatási és fejlesztési részlegének a vezetője elárulta, hogy az első Level 3-as szintű Mercedes 2 év múlva, várhatóan 2020-ban jelenik majd meg a kereskedelmi forgalomban. Emlékezetes, hogy a nemrégiben ráncfelvarrt S-osztály Level 2-es önvezetésre képes, bár a gyártó azt állítja, hogy ha kivennék belőle a különböző tiltásokat, akkor sok tekintetben Level 3-as autonómiára is képes lenne.
A Mercedes egyébként már a következő, Level 4-es és Level 5-ös, ténylegesen teljesen önvezető technológiák fejlesztését is megkezdte. A kamerákra, radarokra és lézeres radarokra épülő Level 4-es és Level 5-ös önvezető autók felára azonban a több tízezer dollárt is elérheti majd akkor, amikor a technológia néhány év múlva érett lesz a sorozatgyártásra. Källenius elmondta, hogy a Mercedes ezen új technológiát egyelőre elsősorban a taxikban történő felhasználásra fejleszti.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.