Ez már az a kategória, ami Európába túl nagy, pedig nagyon látványos lesz az újdonságuk.
A dél-koreai cég még 2016-ban mutatta be tanulmányként a Telluride nevű modelljét, amely mostanra jutott el odáig, hogy zöld utat kapott a cég vezetésétől.
Az úgynevezett full-size kategóriában induló monstrumot elsősorban az észak-amerikai piacra szánják, de az ilyen jellegű járműveket nagyon kedvelik Oroszországban is és vélhetően Európába is eljut belőle pár példány, még ha nem is fogják esetleg forgalmazni.
Az 5001 milliméteres hosszúságú óriás, 2029 milliméter széles és 1800 milliméter magas. A koncepcióban még három sor ülés volt, amelyet vélhetően megtartanak a Sorento alapjára építkező szériagyártott modellben is, és ha tényleg ilyen B-oszlop nélküli autót dobnak majd piacra, az elég egyedi lesz.
A prototípusban egy V6-os hibrid motor volt, amelyből a benzines egység 270 lóerős, az elektromotor pedig 130. A beltere is igen high-tech volt akkoriban, amely mára, igaz csak két évvel későbbről beszélünk, szinte kötelezőnek tűnik.
A tanulmányautó idején azért eléggé elengedték a fantáziájukat a tervezők, amelynek köszönhetően egy igazi business class belteret alkottak, látványos bőrfotelekkel, amikhez hátul lábtámasz is járt. További extra volt az első és a hátsó sorban, hogy az ülésekben helyet foglaló utasok testét szenzorok figyelik, amelyek egészségügyi információkat szolgáltatnak, és az ajtópanelen elhelyezett kijelzőn jelennek meg, például EKG-jelek és pulzusszám formájában.