Ebben a dél-koreai autóban nem akkumulátorokban, hanem hidrogénben tárolják az energiát. Annak minden előnyével és hátrányával.
Nemrégiben volt szerencsénk kipróbálni a Honda Clarity Fuelcellt, mely egy sorozatgyártású üzemanyagcellás személyautó. Ennek a kocsinak a meghajtásáról ugyanolyan villanymotor gondoskodik, mint amilyen az elektromos autókat is hajtja, azonban az áramot nem nehéz és lassan tölthető akkumulátorokból, hanem néhány perc alatt tankolható nagynyomású hidrogénből nyeri – fordított vízbontással.
Most pedig a Hyundai rukkolt elő egy hasonló elven működő járgánnyal, a CES szakkiállításon leleplezett Nexo FCV-vel. Ez a gyártó által technológiai zászlóshajó modellnek titulált újdonság egy tele tankkal közel 600 kilométeres távolságot képes megtenni a legnagyobb csendben és vizet csepegtetve az útra. Az egyes piacokon még ebben az évben forgalomba kerülő Hyundai Nexo FCV önvezető funkciókkal is rendelkezik, és akár távirányítással is be lehet parkolni vele a legszűkebb helyekre.
A villanymotor 160 lóerős teljesítményre képes és 394 Nm-es nyomatékot állít elő, és ez 9,5 másodperces 0-100-as sprintidőt tesz lehetővé. A Hyundai előző üzemanyagcellás modelljének, a Tucson FCV-nek ehhez 3 másodperccel több időre volt szüksége, ráadásul ennek a jelentősen nagyobb tömegű korábbi típusnak mintegy 170 kilométerrel szerényebb volt a hatótávja.
A dolog egyetlen, bár igen komoly szépséghibája, hogy hazánkban egyelőre még egyetlen nyilvános helyen sem lehet hidrogént tankolni, és a nálunk fejlettebb nyugat-európai országokban is elég ritkák a hidrogénkutak.
A hidrogént egyrészt ipari melléktermékből, másrészt megújuló energiával működő vízbontással nyerik, tehát a távolban sincsenek bőszen füstölő kémények. Ugyancsak komoly pozitívum, hogy az üzemanyagcellás autókban csak egy parányi, 1-2 kWh-s puffer akkumulátor található, vagyis a környezetet a több 10 kWh-s akkumulátorpakk gyártása sem terheli, mint egy e-autó esetében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.