Autó hvg.hu 2017. december. 28. 13:28

Nem többek négykerekű színes dobozoknál, mégis nagyon szerethetők

Ezek a japán miniautók olyan egyszerű és már-már esetlen formavilággal rendelkeznek, hogy talán pont emiatt sokak szívébe azonnal belopják magukat.

Japánban hatalmas népszerűségnek örvendenek a kei-autók, vagyis azok a belpiacos négykerekűek, melyek elsősorban apró méretükről, parányi motorjukról és alacsony fenntartási költségeikről ismertek. Ezúttal a Mazda rukkolt elő egy ilyen új modellel, a kereskedelmi forgalomban februárban megjelenő Flair Wagonnal.
Mazda

Az alapmodell bájosan bugyuta frontrészt kapott, a Custom Style kivitel esetében pedig enyhén agresszívre vették a figurát a japán tervezők, már amennyire persze egy ilyen apró jármű esetében ilyesmiről egyáltalán szó lehet.

Mazda

Az olcsóbb modellekben 52 lóerős és 60 Nm-es motor található, a drágább változatokat pedig egy 64 lóerős és 98 Nm-es turbós erőforrás hajtja. Mindkét motor 660 köbcentiméteres lökettérfogatú, és mindkét esetben egy 3 lóerős és 50 Nm-es villanymotor is besegít a hajtásba.

A 100 kilométeren 3-3,5 litert fogyasztó hibrid kisautók fokozatmentes CVT-váltóval rendelkeznek, alapáron elsőkerék-hajtásúak, felár ellenében pedig mind a négy kerekük meg lehet hajtva. Az árcédulán 1,33-1,9 millió jenes, vagyis átszámítva mintegy 3-4,4 millió forintos összeg olvasható.

Mazda

 

Mazda
Mazda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?