A kanadai Waterloo Egyetem kutatói olyan eljárást dolgoztak ki, ami megháromszorozza az elektromos autók hatótávolságát.
A jelenleg piacon kapható elektromos autók közül a Tesla Model S 100D 536 km megtételére képes egyetlen feltöltéssel, de egy Nissan Leaf is képes 171 km-t megtenni. Mindez azonban eltörpülhet amellett a teljesítmény mellett, amire a kanadai Waterloo Egyetem kutatóinak akkumulátora képes.
A fejlesztőcsapat nemrég a Joule nevű tudományos szaklapban tették közzé azt az eredményt, ami áttörést hozhat az elektromos autók piacán (is) – számolt be róla az Electrek. A fejlesztés lényege, hogy lítium fém negatív elektródákat használtak az akkumulátorban.
A megoldásnak korábban voltak hátulütői: a folyamatos feltöltés-lemerítés tüzet okozhatott, az akkumulátorban végbemenő kémiai folyamatok miatt pedig jelenősen csökkent az élettartama. Most úgy tűnik, mindkét problémát sikerült megoldaniuk, méghozzá úgy, hogy kén és foszfor elemeket adtak az elektrolithoz. A vegyület reakcióba lép a lítium fém elektródával, majd védőréteget képzetve bevonja azt.
A tesztek szerint eddig már több mint 400 töltési ciklust hajtottak végre az akkumulátoron, de a hatékonysága még mindig közel 100 százalék.
Ha mindez valóban sikerülne, akkor az azt jelentené, hogy az új akkucsomaggal a Tesla Model S 100D 1608, a Nissan Leaf pedig 513 km-t tudna megtenni egy feltöltéssel. A Tesla Roadster 2-ről pedig már ne is beszéljünk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.