Autó Demeter Péter 2017. december. 13. 11:13

Belerakták a külsejét: már ültünk az új Mercedes G-osztályban

Demeter Péter
Szerzőnk Demeter Péter

Egy hónapig volt embargós, hogy milyen lesz az új Mercedes terepjáró belseje, amit nekünk már novemberben megmutattak.

Eléggé felvezeti a stuttgarti márka legendás autójának új generációját. Még november elején vittek el minket Stuttgart mellé egy kis faluba, ott egy régi ipari létesítmény belsejét rendezték be a bemutató erejéig. Kikötés volt, hogy decemberig embargós az anyag, amit persze sikerült néhány site-nak megszegni, így aztán, aki nem teljesen immunis az autós hírekre, az már biztosan látta, milyen lesz az új G-osztály belülről. Arról nem is beszélve, hogy azóta folyamatosan jönnek a képek az új Mercedes-Benz A-osztály, CLS-osztály belsejéről is, amelyek igencsak árulkodóak, milyen változások lesznek a Merci-enteriőrökben.

Most mindenesetre koncentráljuk a G-osztályra, amely a márka legdrágább listaárú terméke, az AMG G 65 változat révén. Ebben a pillanatban is: bruttó 93 110 000 forintos áron lehet elvileg hazavinni egy top G-Mercedest és a legolcsóbb ára is 31 millió felett van.

KÉPGALÉRIA. (Ez még természetesen egy korábbi modell.)
D.P.

Akármennyire híres is a Geländewagen, amely a márka egyik sarokköve, mindig pletykálják, hogy esetleg befejezik a gyártását, annak ellenére, hogy rendre megdönti saját rekordját eladásokban. Anno, egy Mercedes-részvényes arab sejk unszolására indult, hogy a korábban katonai célú járműből civil változatot is csináljanak. A siker nem maradt el, mára 300 ezer darabnál járnak eladásokban. Változás az évek alatt annyiban viszont mindenképpen megfigyelhető, hogy mostanra egyértelműen a luxust jelenti a G-osztály, amit a most bemutatott beltér is sugall.

Nincs is igazán ok, hogy ez ne így legyen, amerikai-arab-orosz és európai milliomosok kedvenc autója magas felszereltséggel a G-wagen.

Így aztán oda jutottunk, hogy érintőképernyős és digitális műszerfalat kap a jövőben és olyan belső kiegészítő extrákat, mint az Alcantara szövetek, vagy a karbonszálas díszlécek a műszerfalon. Szerencsére, megmarad opciósan a hagyományos analóg műszerfal is azoknak, akik tényleg munkára is fogják majd a kocsit. A többieknek viszont minden igényét kielégítő luxusbelső jár. Ebben a tekintetben a Range Rover valóban előrébb járt, miközben a vevőkör nagyjából hasonló.

A mostani dizájn legszembetűnőbb eleme – ha nem tűnne fel magától – eláruljuk, hogy a G-osztály frontrésze, mintha szembejönne az utastérben. A nagy, sarkokba kitett légbeömlők és a dizájnjuk egyértelműen ezt sulykolják.

D.P.

Ami a külsőségeket illeti, még mindig nem láttuk – csak egy lesötétített szobán lehetett fogdosni – de biztos „nagy meglepetés lesz”. Az új G-osztály egyébiránt hosszában és széltében is növekszik, az első szélvédő dőlésszögét megnövelték és előrébb is került 30 mm-rel, és a hátsó hely is 150 mm extra lábteret kapott. Ja, és maradt létravázas felépítmény, annak ellenére, hogy korábban még azt is pedzegették, hogy önhordó karosszériás lenne. Még ilyet?!

A hivatalos, „igazi nagy” bemutató, majd januárban Detroitban lesz, de addig a külseje is biztosan lelepleződik valahogyan.

Daimler
Daimler
Daimler

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés