Legalábbis a kereskedők körében. Nekik kell ugyanis megelőlegezni.
A tisztán elektromos meghajtású autók állami támogatásának tavaly október végi bevezetése óta 437 támogatói okiratot adtak ki, a támogatások összege 775 millió forint – írta a Világgazdaság pénteken az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft.-től kapott adatok alapján.
A leginkább a Nissan elektromos járműveit viszik (48 százalék), de népszerű márka e téren a BMW (15), a Volkswagen (10) és a Hyundai (10) is – közölte a társaság.
A jelentkezők mintegy 60 százaléka gazdasági társaság, 30-35 százalék magánszemély, a fennmaradó 5-10 százalékot az egyéni vállalkozók, civil szervezetek, helyi önkormányzatok és költségvetési szervek teszik ki.
A lap összeállításában megszólaló importőrök és kereskedők elismerik a vásárláshoz nyújtott állami támogatás ösztönző hatását, de az ezzel kapcsolatos adminisztrációt bonyolultnak és hosszadalmasnak tartják. Kritikus pont, hogy az autónkénti 1,5 millió forintos állami támogatást egy ideig – akár két-három hónapig – a kereskedőnek kell megelőlegeznie, ami jelentős teher.
A Világgazdaság megjegyzi, hogy folyamatos az egyeztetés az állami szereplők és a cégek között, így akár erre is születhet valamilyen kedvezőbb megoldás.