A C3 Aircrossal nyugdíjazta korábbi C3 Picasso modelljét a francia márka. Inkább SUV az irány manapság, amivel sokkal többet nyerhet.
Megérkezett hozzánk is a franciák újdonsága, amely jól jelzi, hogy a Citroen teljes erejével rástartolt a szabadidő-autós vonalra. A legújabb üdvöskéjük az alig 4,17 méteres városi crossover, amely viszont az egyik legmagasabb kategóriájában 1,64 méterével. A fő ellenfelek, ahogy lenni szokott a franciáknál a franciák, vagyis a Renault Captur, a mostanra félig francia Opel Crossland X, valamint a Hyundai iX25 és a Seat Arona is.
A dizájnos autó hozza a citroenes különcséget, ami néha nagyon beválik néha kevésbé, a mottó most a légy különböző és érezd magad jól lehetett. Még akkor is, ha a mostani Citroenek leginkább jellegzetes eleméről az Airbump nevű műanyag panelről végül lemondtak a dizájnerek.
Viszont alapból összesen 85 féle színkombinációban elérhető a C3 Aircross. Az utastérre sem lehet panasz, az üléstámlák 20:40:20 arányban dönthetőek és a csúsztatható hátsó üléssor miatt akár 520 liter is lehet az alap csomagtéregység mérete. A futóművét is deklaráltan kényelmesre hangolták, nem a sportos SUV-k közé pozicionálva.
A legfontosabb vezetési, biztonsági asszisztensrendszerei: a lejtmenet vezérélés, a holttér-figyelmeztető, a sávtartó, a head-up display és a parkolási asszisztens mind kérhetők opciósan.
Ami a Zaragozában, az új Peugeot 2008-assal és az Opel Crossland X-szel közös gyárban készülő C3 Aircross árait illeti, az 1.2 literes Puretech motoros, 82 lóerős, Live-csomagos verzió 4,09 milliótól indul, az eggyel jobban felszerelt Feel 4,39 milliótól, míg a 110 lovas start&stoppos 4,85 milliótól, mindezt 5 év gyári garanciával. A gázolajos kínálatot a jól ismert 1,6-os BlueHDi jelenti 99, vagy 120 lóerővel, a gyengébbikért 5,4 milliót, az utóbbiért 6,34 milliót kérnek listaár szerint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.