Sir James Dyson nevét elsősorban a nevével fémjelzett porszívókról lehet ismerni. Gondoskodna róla, hogy ez ne csak így legyen.
Az elektromos autók nagyarányú terjedése, mint az ipari forradalmak környékén lenni szokott, mindenkit csábít, hogy megtalálja benne a számítását. Anno, a múlt század elején is százával voltak autómárkák és csak nagyon kevés maradt belőlük. Ráadásul ezek többsége sem azonnal autógyártóként indult, hanem valamilyen más termékkel már részt képviselt az géppiacon.
A porszívóival elég jól menő márkát felépítő Dyson cég is így gondolkodik. Kipróbálnák magukat autógyártóként is. Pénzük van a projektre – 2 milliárd fontot – költenének el, amelynek eredményeképpen 2020-ra saját elektromos autóval rukkolnának ki.
Jelenleg is 400 fős csapat dolgozik már a társaságnál a projekten egyrészt autófejlesztésen, másfelől az elektromos autók legfontosabb alkotóelemét jelentő akkumulátor kidolgozásán.
Ha a Dyson technológiailag az autóiparban is olyan innovatív tud lenni, mint jelenlegi saját területén, például a ciklonporszívóval – örvényszűrős – vagy a jól ismert kézszárítójával, akkor adnánk neki egy esélyt.