A német prémiummárka a legmodernebb és legerősebb hibrid technológiát fogja használni, ami egyenesen a Porschétól érkezhet.
Az Audi alig néhány hete leplezte le a 7-es BMW és a nemrégiben ráncfelvarrt S-osztályos Mercedes közvetlen ellenfelének szánt újgenerációs A8-as modellt. A szokásos benzines és dízel erőforrások mellett természetesen hibrid változatban is elérhető lesz az új nagyágyú: az A8 e-tron egy V6-os benzinmotor és egy villanymotor révén 450 lóerős összteljesítményt produkál.
Most pedig felröppentek az első pletykák azzal kapcsolatban, hogy az A8-asból lesz egy ennél is jelentősen erősebb hibrid változat. Ennek hajtáslánca pedig konszernen belülről egyenesen a Porschétól fog érkezni. A Panamera Turbo S E-Hybridben debütált rendszer egy 550 lóerős 4 literes V8-as turbómotorból és egy 136 lóerős villanymotorból áll.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/25172d92-3b13-4ea6-a9d2-0d81b30c73e5.jpg)
Az említett hibrid Porsche 680 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, de az A8 csúcsmodellben vélhetően valamivel gyengébb lesz a hajtáslánc. A körülbelül 650 lóerős összteljesítményű S8 e-tron végsebessége 300 km/h körül alakulhat, szemben a Panamera Turbo S E-Hybrid 310 km/h-s végsebességével. A 0-100-as sprintet egész biztosan 4 másodperc alatt abszolválja majd az ingolstadti szuperhibrid.
Mivel az új Audi egy feltöltéssel körülbelül 40-50 kilométert minden további nélkül meg tud majd tenni tisztán elektromosan, semmi akadálya nem lesz annak, hogy hazánkban megkapja a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/442cb911-ae5f-42e6-a02a-221aedd171a2.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.