Egy bivalyerős Audi hátsókerék-hajtással.
Lassan mindenki csinál mindent az autóiparban. Régen az összkerékhajtás az Audi privilégiuma volt szinte, a bajoroké meg a sportos karakterű hátsókerék-hajtás. Aztán a BMW is elkezdett összkerekes autókat gyártani, mondván, miért kéne ezt a piacot átengedni. Visszafelé, eddig nem volt ilyen termékválasza az Audinak, ami nem is teljesen érthető, maximum a VW-konszern stratégiájával magyarázható, amely több márkára használja ugyanazokat a platformokat.
A végső lökést talán az adhatta meg, hogy már a BMW új M5-öse is összkerékhajtású lesz, igaz olyan menetmódot is kínálva, amikor csak a hátsótengelyek hajtottak. Innentől meg tényleg mi különböztet meg egy csúcs Audit egy csúcs BMW-től, ha mindkettő tudja az összkerékhajtást.
Az Audi Quattro GmbH-nál is szembesülhettek valamennyire ezzel a dilemmával, ezért is váltott nevet a részleg Audi Sportra, mondván nevében mégsem képviselheti csak az összkerékhajtást, ha közben másmilyet is kínál. Erre most megérkezett ez első konkrétabb válasz is, ugyanis a márka vezetője, Stephan Winkelmann megerősítette, hogy bizony tervben vannak az hátsókerékhajtást tudó Audik, amelyek egészen direkt ellenfelei lesznek a BMW M, vagy a Mercedes-AMG palettájának.
Vélhetően persze az Audi nem szakad el teljesen a hagyományaitól, és ezek a járművek összkerékhajtást is tudnak a tisztán hátsókerék-hajtás mellett. Pontosan ugyanazt kínálva, mint az új Mercedes-AMG E63, vagy a fent említett új BMW M5.
Mindez ennek tükrében inkább szükséges és lehetőségeket tartogató evolúciós lépés az Audinál, amit nem lehet nem követni. A sportautók rajongóira pedig nem vár rossz világ, ha a gyártók ilyen lépésekre kényszerítik egymást.