A németországi A9-es és az A93-as autópálya kísérleti szakaszán olyan KRESZ táblákat állítottak fel, amit egyelőre senki sem ismer, de a jövőben egyre több lehet majd belőlük.
Az elmúlt évek fejlesztései alapján a jövő közlekedését egyértelműen az elektromos és az önvezető járművek határozzák majd meg. Utóbbi rengeteg terhet vehet majd le az emberek válláról, és remélhetőleg jóval kevesebb lesz majd miattuk a baleset az utakon.
A járművek közlekedéséhez azonban ugyanúgy szükség lesz a KRESZ-táblákra, mint egy átlagos sofőrnek, csak azon épp olyan jelek lesznek, ami az ember számára értelmezhetetlen.
Németországban már megjelentek a nekik szóló első közlekedési táblák. Bajorországban, az A9-es és az A93-as kísérleti autópályának nyilvánított szakaszán állították fel decemberben az első 13 példányt. A közlekedési tábláktól jócskán eltérő jelzésekre az embereknek nem kell figyelniük, de az autonóm autók számítógépeinek sokat segítenek: centiméter-pontosságú helymeghatározást tesznek lehetővé.
Ugyanakkor nem ez az egyetlen fejlesztés, mi Bajorország útjain történt: az önvezető autók kedvéért a szóban forgó szakaszokon duplájára sűrítették az út menti terelőoszlopokat, és még több fényvisszaverő fóliával jelzik az út szélét. Az A9-es és az A93-as pályáját már most is rendszeresen használják kísérleti önvezető személyautók és teherautó-konvojok.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.