Egy BMW reklámról találták úgy a hatóságok, hogy az üzenete veszélyes lehet. Nyilván meg is jelent mindenhol, hogy melyik reklámról van szó.
A brit Advertising Standards Agency (ASA) határozott úgy, hogy a német márka grandiózus limuzinjának a BMW M760Li xDrive-nak a hirdetése, amelynek szlogenje az volt, hogy „Luxury just lost its manners” – A luxus elvesztette visszafogottságát – túlzottan csak az öncélú sebességhajszolást helyezi előtérbe, ami veszélyes lehet.
Kérdés, mivel mással is kéne reklámozni egy olyan luxusautót, amely az egész BMW-palettájának legjobban gyorsuló autója, annak ellenére, hogy egy hatalmas, 5 méteres gépről van szó. A tizenkét hengeres monstrum 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, amely tényleg párját ritkító.
A reklámszervezet indoklásában leírták, hogy a sebességet vagy a gyorsulást nem használhatják egy reklám fő üzenetekén. A Telegraphban megjelent reklámhoz azt is leírták a cég részéről, hogy a gyorsulás önmagában nem számít semmilyen szempontból a közlekedési szabályok megsértésének. A reklám utolsó mondata pedig arra is érthető, hogy valaki a karrierjében ér el minél hamarabb csúcsokat.
Hasonlóan keménykedett már a brit reklámhatóság egy Audi reklámmal is, amelyben az új Audi R8-ast reklámozták. Ott is a sebességhajszolás volt a fő ok a tiltásra, aztán kiderült, az egész jelenet alatt nem mentek 60-nál többel a kocsival. Érdemes megnézni, ütős reklám, csak egy ember pupillája látszik benne.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.