Azt nem tudjuk, hogy a konszern divatos pickupja és dízel SUV-ja mit keresett a mogyoródi aszfaltcsíkon, de a többi járgány szinte könyörgött a padlógázért.
Meghívót kaptunk a Porsche Hungaria Élménynapra, mellyel nagy örömmel éltünk is, és ma reggel felkerestük a nagyszabású rendezvénynek helyt adó Hungaroringet. A cég termékkínálatának nagy része képviseltette magát a mogyoródi pályán: a járművek egy részét magán az F1-pályán, más részét pedig a közeli közutakon lehetett vallatóra fogni.
A versenypályán elsőként Herczig Norbert magyar ralibajnok diktálta a tempót, aki egy 280 lóerős és négykerékhajtású Skoda Superbet terelgetett. Ezt az autót később bárki kipróbálhatta, ellenben az R8-as Audit csak és kizárólag Keszthelyi Vivien vezethette: a mindössze 16 esztendős hölgy idén az Audi TT kupában csillogtathatja meg tudását. Ezenkívül Cseh László úszóbajnok is nagy örömmel terelgetett egy izmos Seat Cupra kombit.
Az említett 280 lóerős Skoda Superb hatalmas méretét meghazudtoló módon viselkedett a pályán, viszont a "csak" 252 lóerős Audi A5 TFSI Quattro még nagyobb vezetési élményt produkált, melyben a kiválóan hangolt kipufogónak is nagy szerepe volt. A konszern egyéb dízelmeghajtású és kompakt SUV modelljeiről most inkább nem nyilatkoznánk - ezek az autók értelemszerűen nem pont a Hungaroringen érzik a legjobban magukat.
A 2,3 tonnás Audi SQ7 TDI sem pont a ringre született, és ezt a modellt nem is itt, hanem inkább közúton próbáltuk ki. A 435 lóerős teljesítményű és "szerény" 900 Nm nyomatékú dízelmozdonnyal földön túli érzés közlekedni, bár megjegyzendő, hogy a Porsche Panamera 422 lóerős szuperdízelének jobb hangja volt, és ez a hang nem is hátulról, hanem a motor felöl érkezett.
Volt még kabrió Beetle, pár elektromos Volkswagen és néhány Kodiaq is, de ezeknél komolyabb vizuális élményt okozott a Multivan Bulli, mely design fronton néhány évtizedet visszarepít bennünket az időben.
A napot azzal a megállapítással zártuk, hogy ezeket az autókat jó néha versenypályán is meghajtani, ahol esetleg egy elfékezés nem jár komoly károkkal, és ahol kiderül, hogy a személyautók határai általában többszörösen meghaladják a sofőrök képességeit.
Az is kiderült, hogy a személyautók akár még sportosan nagyra méretezett fékei nem éppen versenypályás használatra valók, a nap végére ugyanis szinte az összes autón elfogyott a fék. A gumik jobban bírták a kiképzést, amiben a legtöbbször aktívan hagyott menetstabilizáló is fontos szerepet játszott.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.