Ezzel az új cirkálóval a lehető legnagyobb kényelemben és egyben környezettudatos módon lehet az utakon suhanni.
A Volkswagen a tavalyi Genfi Autószalonon mutatta be a Phaetonnál csak hajszálnyival rövidebb új felsőkategóriás autóját, a Phideont, melynek a mostani Sanghaji Autószalonon debütált a plug-in hibrid változata. Míg a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt Passat GTE motorházteteje alatt egy 1,4 literes turbóbenzin motor található, addig a Phideon GTE mozgatásáról egy nagyobb, 2 literes turbós erőforrás gondoskodik.
Az újdonságban ezenkívül egy 122 lóerős elektromotor is helyet kapott, mely egy 14,1 kWh-s akkumulátorpakkból nyeri a működéséhez szükséges energiát. Az autó teljes hatótávolsága mintegy 850 kilométer, melyből adott esetben 50 kilométer akár tisztán elektromos módban is megtehető. A kombinált átlagfogyasztást a hivatalos gyári specifikációk szerint 2,3 liter 100 kilométerenként, amit persze illik némi távolságtartással kezelni.
A 245 lóerős teljesítménnyel és kereken 500 Nm-es nyomatékkal rendelkező (Passat GTE: 218 lóerő, 400 Nm), kínai piacos Phideon GTE 5,05 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,48 méter magas, vagyis utasai a legnagyobb kényelemben részesülhetnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.