Az autó egyrészt ritka modell, másrészt híres tulaja volt, ami igencsak felsrófolta az árát.
A hazánkban élő kanadai milliárdos Josh Cartu által kiszemelt Ferrari F40 utódja az a Ferrari F50, melyből 1995 és 1997 között mindössze 349 példány készült Maranellóban. A szupergyors ritkaságból a híres/hírhedt bokszolólegenda, Mike Tyson is vásárolt magának egyet, a piros példányt nemrégiben elárverezték.
A mindössze 9000 kilométert futott sportkocsi végülis 2,64 millió dolláros, vagyis átszámítva mintegy 760 millió forintos áron kelt el az RM Sotheby's aukciósház szervezésében. Ez volt a 349-ből a 73. legyártott példány, egyike annak az 50 autónak, mely amerikai piacos specifikációkkal készült. A rendszeresen és alaposan szervizelt autót állítólag sohasem vezették túl keményen, amit mi azért nem feltétlenül hiszünk el, a világbajnok sportoló, Tyson mentalitásának ismeretében.
A kétüléses szupersportkocsi 4,7 literes V12-es szívómotorja 520 lóerős teljesítménnyel és 470 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, maximális fordulatszáma pedig eléri a percenkénti 8500-at. A hátsókerékhajtású és hatsebességes manuálisváltós jármű 3,6 másodperc alatt képes 0-ról 100-ra gyorsulni, maximális sebessége 325 km/h. Az F50-ből néhány versenykivitel is készült, a nagy légterelőkkel rendelkező F50 GT erőforrását 720 lóerőre húzták fel az olaszok.
A 245 és 335 milliméter szélességű gumikkal szerelt közúti torpedóból a legtöbb, egész pontosan 302 darab piros színben készült, ezenkívül pedig 31 sárga, 8 sötétvörös, 4 ezüst és 4 fekete F50 gurult ki a gyárkapun. Az 1230 kilogramm tömegű, Pininfarina karosszériás F50 utódja az ugyancsak nagyon híres és limitált példányszámban gyártott Enzo lett, mely a cég alapítójáról, Enzo Ferrariról kapta a nevét.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.