Nem mindegy, melyik sorba állunk be a benzinkúton, az autók között ugyanis lényeges különbség, hogy balról vagy jobbról lehet megtankolni őket. Most itt egy lehetséges válasz a miértre.
Bár a tankolás az autózás szerves részét képezi, a benzinkúton sokan nem tudják elsőre eldönteni, melyik oldalon is van a tanksapka. Persze legrosszabb esetben téved az illető, és csak át kell gurulnia egy másik oszlophoz, viszont ha mindenhol sorok állnak, meglehetősen bosszantó dolog ismét kivárni a többiek tankolását. De miért teszi egyik autógyártó a kocsi bal, a másik pedig az autó jobb oldalára a tanksapkát?
A tankolás kapcsán egy valami egészen biztos: középen ma már nem lehet a tanksapka – írja a Jalopnik. Ennek egészen egyszerű magyarázata az, hogy balesetveszélyes. Az autó hátulját ért ütközéskor ugyanis könnyen megsérülhet a zár, az üzemanyag pedig kifröccsenhet, rosszabb esetben pedig be is lobbanhat.
Hogy ehelyett melyik oldalt választják a gyártók, az már nem annyira egyértelmű. A Jalopnik több autógyártó céget is megkérdezett a miértről, és igen eltérő válaszokat kapott.
A Volkswagen a személyautóknál például azért teszi a tanksapkát az utas oldalára (vagyis a jobb oldalra), mert ezzel a sofőrt szeretné megóvni egy lehetséges balesettől. A bal oldalon tankolva a sofőr közelebb lenne az úthoz, ami biztonsági szempontból nagyobb kockázatot jelent.
A Toyota személyautóinak többségét ugyanakkor a bal oldalon kell megtankolni, a gyártó ugyanis igyekszik a sofőr kényelmét szem előtt tartani, vagyis azt, hogy ne kelljen neki megkerülni az autót. A jobboldali kormánnyal szerelt autókban hasonló megfontolásból a jobb oldalra teszik a tanksapkát.
Emellett persze számos más (például tervezési) oka lehet annak, melyik cég melyik oldal mellett dönt, de alapvetően a biztonság és a kényelem az, ami mindkét esetben dominál. Egységesített szabályozás pedig egyelőre nem született, így a jövőben ez a "furcsaság" biztosan nem fog változni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.