Jönnek-mennek az autóipari fejlesztések, van, ami sokáig megmaradt, van, ami sokkal gyorsabban eltűnik, de az átalakulás folyamatos.
Rádióantenna
A rádiók antennáját már egy ideje elérte a láthatatlanság divatja. De a többség azért még emlékszik a teleszkópos, majd később fekete műanyagba bújtatott vevőegységre. Mára ezek maximum cápauszonyként láthatók a tetőn, vagy az ablakok keretébe integrálva.
A CD-lejátszó
Igazából, mára lassan szintén teljesen kiszorul az autókból, akárcsak az egész szórakozató iparból. Mára az okostelefonok tükkrözése a fő irány, nem sok tere marad a fizikai adathordozóknak.
A szivargyújtó
Ahogyan a dohányzás visszaszorulóban, úgy vált eredeti funkcióját leváltva, pusztán 12 Voltos csatlakozóként használható kimenetként a szivargyújtó dugalja. Pont ugyan így a hamutálca a kocsikban, ami maximu az apró tárolására jó, ha van még egyáltalán. És nem lett mára feláras opció.
A kocsikulcs
A csillogó slusszkulcs szintén kihalásra ítélt, nagyon úgy tűnik. Mára és korántsem csak a prémium márkák kínálják a kulcsnélküli bejutást, és indítást az autóikhoz. Sőt a csomagérajtó nyitásához néha már csak a lábunkat kell lengetni a hátsó ütköző mögött „kulcsunkkal” a zsebünkben, hogy feltáruljon a motoros csomagtér ajtó. Az egyetlen ellentmondása a kulcsnélküli bejutásnak, ha konkrétan ellenőrizni akarjuk, bezárta a rendszer az ajtókat, az érintésre mindig kinyitjuk. Sakk-matt.
Kurblis ablak
Normál autót talán manapság már csak nagyon nagy diszkonttal lehet eladni villanyablakok nélkül. És itt is a kényelem a kihalás elsődleges forrása. „Sokkal lassabb, mint az elektromos” – hangzik el leginkább ellene. Szóval, ha valaki egy Lotus Eliste-et vesz és minden grammon spórolni akar, az legfeljebb a vezetési élmény érdekében fog kurblis elsőablakos autót kapni.
Az összeállítás a gocar.be oldalon jelent meg eredetileg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.