A barcelonai Mobile World Congress (MWC) kiállításon a kisautóktól kezdve a luxuskocsikon át az egyetlen példányban létező prototípusokig sokféle járgány fellelhető volt.
A hagyományos értelemben vett autós és tech szakkiállítások közötti határvonal mostanság egyre jobban kezd elmosódni. Az autós seregszemlékről nem hiányozhatnak az IT szektor nagyágyúi, és ez fordítva is igaz: a technológiai fókuszú összejöveteleken az autók is komoly erőkkel képviseltetik magukat. Nem volt ez másképp az ezen a héten Barcelonában megrendezett MWC esetében sem.
Kezdjük is rögtön a legkisebb autókkal, melyeket csak kis jóindulattal lehet autónak nevezni, ráadásul nincs is ki mind a négy kerekük. Ilyen közlekedési eszközökkel találkoztunk például a Reliance IoT standján és a MasterCard kiállítási pavilonjánál.


Ugyancsak törpejárgány, de legalább már négy kereke van a Daimler standján kiállított elektromos Smartnak, melyet nemrégiben már sikerült is meghajtanunk egy nemzetközi menetpróba erejéig.

A Fiat 500 is népszerű modellnek számított az idei MWC-n, melyekkel különböző connected car és car sharing lehetőségeket demóztak.


A BMW az elektromos i3-asok tudását épületen kívül ismertette meg az érdeklődőkkel, akik megfigyelhették, hogy hogyan parkol magától a négyszemélyes kisautó legújabb változata.

A vadonatúj 5-ös BMW sem hiányozhatott Barcelonából – egy gyönyörű példányt az Intel standjánál láttunk.

Az X5-ös nagy bajor SUV az SK Telecom "5G Connected Car"-jaként tetszelgett.

A rivális Mercedes is ott volt az MWC-n, még pedig egy hófehér E-Klasse Coupéval.

Az Auditól egy S4 érkezett a rendezvényre.

A Jaguar rajongói a Telefonica okos parkolást ismertető standjánál legeltethették szemeiket, illetve akár be is ülhettek a kiállított kocsikba.


Az elektromos F1-nek is hívott Formula E versenysorozat egyik autóját a Visa hozta el az MWC-re.

A legnagyobb vasat az Ericsson prezentálta, még pedig egy Scania kamion "személyében".

A Seat egy akár teljesen kulcs nélkül, pusztán okostelefonnal nyitható/zárható/indítható elektromos kisautót mutatott be.

Az SAP-nél egy kabrió Ford Mustang vonzotta magára a tekinteteket, mely jelen pillanatban a világ legokosabb Mustangja.

A Peugeot nem várta meg a közelgő Genfi Autószalont, hanem már Barcelonában leleplezte az igencsak futurisztikus megjelenésű, 300 lóerős plug-in hibrid Instinct koncepcióautót, amiben már nincs hagyományos kormány.

A Peugeot Instinctnél csak egyetlen autó nézett ki durvábban az MWC-n, ami nem más, mint a tisztán elektromos meghajtású IED Shiwa.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.